İmar Barışı ile Yapı Kayıt Belgesi Müracaat Masamız Vatandaşımızın Hizmetinde
Yapı Kayıt Belgesi verilmesine ilişkin tebliğ, Resmi Gazetenin 6 Haziran 2018 Çarşamba günkü 30443 sayısı ile yayımlanmış akabinde. 08.06.2018 tarihinde İmar Barışı kapsamında Yapı Kayıt Belgesi müracaatları Vatandaşlarımızın gerek e-Devlet gerekse İl Müdürlüğümüze başvurularıyla yapılacaktır.
İmar Barışı ile Yapı Kayıt Belgesi müracaat masamız vatandaşımızın beklemeden ve kolay iş ve işlemlerini yürütmek, hızlı ve doğru sonuca odaklı işlem yapmak / sonuçlandırmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla kurulmuştur.
Tebliğin Yapı kayıt belgesi müracaatları için.
MADDE 4 – (1) Yapı Kayıt Belgesi 31/12/2017 tarihinden önce yapılmış yapılar için verilir. Yapı Kayıt Belgesi için müracaatın 31/10/2018 tarihine kadar yapılması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin 31/12/2018 tarihine kadar ödenmesi gerekir. Başvuru ve ödeme süresini bir yıla kadar uzatmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(2) Yapı Kayıt Belgesi için yapı maliklerinden herhangi birisi veya vekili tarafından, e-Devlet üzerinden Yapı Kayıt Sistemindeki Yapı Kayıt Belgesi formunun doldurulması suretiyle müracaatta bulunulabileceği gibi kurum ve kuruluşlara başvurulmak suretiyle de müracaatta bulunulabilir.
(3) Müracaatın e-Devlet üzerinden yapılması durumunda, Yapı Kayıt Belgesi formunun eksiksiz olarak doldurulmasından ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılmasından sonra, Yapı Kayıt Sistemi tarafından oluşturulan Yapı Kayıt Belgesi talepte bulunan yapı sahibince e-Devlet üzerinden alınır.
(4) Müracaat kurum ve kuruluşlara yapılmış ise, Yapı Kayıt Belgesi formu müracaat sahibinin beyanına göre eksiksiz olarak doldurulur, Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılması sağlanır, Yapı Kayıt Belgesi formu sistem üzerinden onaylanmak üzere Müdürlüğe gönderilir ve formun Müdürlükçe onaylanmasından sonra bir örneği talepte bulunan yapı sahibine verilir.
(5) Her yapı için sadece bir Yapı Kayıt Belgesi düzenlenir.
Kamuoyuna Saygıyla Duyurulur.
İletişim Telefonumuz: 0.358.2181166